Структура дечје поезије као основ за обраду метро-ритмичких мелодијских форми у настави солфеђа
Сажетак
У овом раду заснованом на теоријском истраживању анализирали смо метричку и ритмичку структуру поезије за децу која се обрађује у нижим разредима основне школе, a која је представљала основу за обраду метро-ритмичких форми у настави солфеђа. Метро-ритмичка језичка форма дечје поезије била је основа за мелодијско-ритмички облик песме, која је, будући правилно метро-ритмичко-мелодијски обликована, компонована у сврху наставног средства за обраду појединих области из метрике и ритма у настави солфеђа. Служећи се компаративним приступом, у раду се, поред метричке и ритмичке, анализира и садржајна концепција конкретних дечјих песама како би коначан музички облик у потпуности испунио законитости наглашених, односно ненаглашених елемената и језика и музике. Овакво истраживање доприноси бољем разумевању књижевног и музичког језика, њиховој синергији, која води логички заокруженој језичко-музичкој мисли и трајном меморисању метро-ритмичко-мелодијских конструкција, будући да се преко познатих песама за децу и њихових језичких структура гради логички структурисана музичка мисао.
Референце
Abraham, Dž. (2001), Oksfordska istorija muzike I, Klio, Beograd
Despić, D. (1977), Melodika, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd
Despić, D. (1997), Teorija muzike, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd
Živković, D. (1995), Teorija književnosti sa teorijom pismenosti, Draganić, Beograd
Ivanović, P. (2002), Čitanka za prvi razred osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica
Muzička enciklopedija, JLZ Zagreb, 1958.
Nikolić, M. (2010), Metodika nastave srpskog jezika i književnosti, Zavod za udžbenike, Beograd
Parezanović, K. (2006), Pokret u melodiji - alteracije kao osmišljeno usmerenje tokom pripreme za intoniranje melodijskog pokreta, Zbornik VIII pedagoškog foruma scenskih umetnosti, ur. G. Karan, Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 47-52.
Plutarh, (1997), O muzici, Prosveta, Niš
Petrović, M. (2005), Teorija i praksa: koliko senzo-motorno pamćenje muzike pomaže pri interpretaciji? Zbornik VII pedagoškog foruma scenskih umetnosti, ur. G. Karan, Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 108-114.
Službeni glasnik, Nastavni program za šestogodišnju osnovnu muzičku školu, 2010.

Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).